Na przykład, kiedy obejrzymy kawałek białego papieru
zewnętrznego w zachmurzonym dniu,
wewnątrz pod household żarówką lub w pracy z fluorescencyjnymi
światłami, papier
wydaje
się biały. Bez rozumienia tego nasze oczy przystosowały się do
każdego innego
lekkiego źródła. Niestety cyfrowe sensory nie są jak zdolne.
Jeżeli sfotografowałbym część papieru pod tymi sam warunkami
oświetlenia, obrazy zrobiłyby cały
pokaz, który inny kolor rzucił to. Pod fluorescencyjnymi
światłami papier wydawałby się
zielony, zapalony przez household żarówkę (żarzącą się) to
wyglądaliby żółty i kiedy
sfotografowany pod zachmurzonymi warunkami to byłby mały
błękit. Ta sytuacja
występuje, ponieważ domyślne ustawienie aparatu fotograficznego
sensory są zaprojektowane, by rejestrować
obrazy bez rzutów w świetle dziennym tylko. Ponieważ bilans
koloru światła dla naszych
trzech przykładów jest inny do światła dziennego, – to jest,
jakieś części spektrum są
silniejsze i bardziej panujące niż inni – obrazy rejestrują z
rzucić. Kolor lekkiego źródła oświetlającego temat w twoim
obrazie decyduje się
rzucić to wynikną.
Tradycyjni strzelcy byli świadomi tego problemu przez lata i
z
powodu ograniczeń filmu, większość fotografów niosła zasięg
koloru
przekształcenie przesącza, by pomóc zmieniać lekkie źródło, by
dostosować film –
światło tungsten do filmu światła dziennego, fluorescencyjnego
światła do filmu światła dziennego, itd.. Cyfrowi
wytwórcy aparatu fotograficznego, z drugiej strony, adresują
problem przez zawieranie ‘White
Balance’ działa w ich projektowaniu. Te cechy dostosowują
schwytany obraz do
Biały Bilans
|